April 24, 2013

Sama tapi Tak Serupa

Bismillah....
Mungkin panggilan itu sama...
Tu xdapat nak elak sebab itulah nama dia...
Mungkin kita menyukai dia itu sama..
*maksud aku disini kita suka dia kerana dia adalah dia*

Ia tidak menjadi masalah...
Ia tidak mempunyai sengketa...
Kita hadir diwaktu berbeza...
mempunyai satu rasa yang sama...
hadir tanpa dipinta.....
tambah rasa tu kurniaan Allah...
jadi tak perlu rasa marah atau apa...
mungkin disana berdoa....disini turut melakukannya..
meminta dari DIA pencipta yang ESA....
aku tak menafikan segalanya.......
Kamu pernah hadir dihatinya......
Itu kenyataan yang aku xpinta tapi xdapat dilupa.....
mungkin hari ini atau esok belum tentu kesudahanya.......
benar seperti dikata, Jodoh itu rahsia yang ESA tapi perlu diingat satu perkara...
Sebelum tawakal BERUSAHA...
setelah itu berdoa dan tawakal la jua....
sedang kamu berusaha mengambil hati aku jua turut berusaha kearah itu...
ia belum tentu jodoh aku...namun aku tak putus meminta...
Hati nya juga hati ku milik yang Kuasa....
jadi kupohon hatinya dari pemilik sebenar Allah yang Esa..
aku tak pernah menyimpan dendam jauh mencipta sengketa...
tapi kuakui aku pernah mencuba merapatkan kamu semula...
kerna semata2 ingin melihat ASA bahagia...
semoga damailah kamu disana...
berjaya dunia dan akhirat hendakNYA...






nota kaki :
sekadar nukilan ikhlas dari hati...
mengeluarkan segala yang terbuku dihati
mungkin ada kesilapan disana sini
namun aku tetap sama manusia seperti kamu..
punya hati, perasaan jua tak lepas kesilapan.
kamu juga aku sama
PEREMPUAN ingin dimengerti.
semoga kita memahami walau tak saling mengenali.

No comments:

Post a Comment